Fredag 12 November



Satt a kika på emil med brorsan,
tkr de e en bra låt,=)


Tkr Lina e bra ja!:D

Varför är det inte rättvist?
Varför har en del så bra?
och en del ska vara pigor
med ett evigt slit var dag
Varför är just jag en piga?
Det kan man fundera på
Varför får jag aldrig rosor?
och varför ska det vara så?

Varför ska jag mata grisar?
och varför ska jag mjölka kor?
Varför har jag ingen kläning
som är fin och fina skor?
Varför har jag ingen fästman?
När det finns de som har två
Varför får jag aldrig rosor?
och varför ska det vara så?

Varför får jag aldrig dansa?
och får aldrig gå på fest
Varför ringer väckarklockan
när jag sover allra bäst?
Varför regnar det på söndan?
Just när jag ska ut och gå
Varför får jag aldrig rosor?
och varför ska det vara så?

Varför är jag inte vacker?
och varför är jag inte fin?
Varför har jag inga pengar?
Inte ens en symaskin
Varför är jag ful och fattig?
Det kan man fundera på
Varför får jag aldrig rosor?
och varför skrattar jag ändå?
http://www.youtube.com/watch?v=gtHGoD5rb38&feature=related




Flickan sa sisåhär:
Det är vår kom håll mig kär
Vårens tid är så kort
Snart den rinner bort
Kärlek kom, o, kom
Ljuv som vårens blom
Lika skön och lika kort
Svinner lika fort

Flicka sa sisåhär:
Kom, o, kom och håll mig kär
Ty min tid är så kort
Snart ska jag vissna bort
Nu står jag i blom
Kärlek kom, o, kom
Blommningstiden går så fort
Livet är så kort

Flickan sa: Kommer höst
Finns för mig ej kärlekströst
Som en dröm svinner bort
Så är livet kort
Men i jordens famn
Där jag når min hamn
Ska jag ännu sakna den
Ljuva kärleken

Sucka då i min grav
Ge mig en att hålla av
Inget mer ber jag om
Kärlek kom, o, kom!

http://www.youtube.com/watch?v=z0GDqF9KxWA


Nu blir det käk,  sen ta in lite hästar a sen
 ska man ut me hunden sen blire vell  a sätta sig framför tv:n skulle jag tro.

Ciao
jennie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst är de ofta de känns så. Vill oxå att något ska hända faktiskt. Less på detta nu. Förändring måste ske innan de kommer en nedförsbacke. Måste träffas någon kväll iaf..... Love<3

2009-11-14 @ 15:59:29
URL: http://cantaniasnolletta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0