helgen



Helgen har vari låång, känns det som.


har hållt på som tokar i stallet! då farmor har velat haft hem hästen innan jul ,

Lördagsmorgonen så mötte jag en chock när ja kom ut för a  ta ut hästarna, haha BÅDA hästarna stog i gången! a boxdörrarna var öppna?! hmm mystiskt tänkte jag,

Jigge stog a käkade kraftfoder, mums tyckte han, a grabben stog a mumsade HÖ!.)

de konstig är att jag var ut vid 10 på fredagskvällen a gav dom hö a mat a så. a  är helt hundra på att ja stängde boxdörrarna så fattar inte hur dom skulle ha kommit ut! helt Weird!.

men men  ut åkte dom .

Sen drog morsan a farsan iväg te gävkle för a julhandla jag a jimmy a jesper städade huset på "mitt" sätt, =) iaf så vart de väldans fint a mysigt när ja vart klar, a då blev de ut te stallet mocka ta in hästar, sen drog vi te donken på Drive in  a hämtade hem mat! sen blev de a kika på Pirates of carribean som gick på TV! :)

mysigt, sen somna ja a jesper i soffan tills morsan a farsan kom hem igen,!.

ja a några ggr var vi även ut a  busa med hundarna i snön, de tyckte dom var skoj:)

Söndagen blev de full rulle i stallet, då gittan skulle ha boxen färdig, a SÅ blev det!:)

så boxen är färdig, nu e de bara hästen som ska hem, får vi se om dom hinner få hem den:).

hehe igår kväll när ja var ut med shantie på gården så haha, tyckte hon de var för mkt snö! så hon ställde sig och skällde på snön haha!. a försökte "#hoppa studsa framåt! haha:)

Idagn blire ut emd hästarna a pullsa i snön på t'ckten! haha dom kommer vara heltslut efter det!
SEn ska ja oxå göra iorsning hagen åt den nya hästen!:)


Men nu ska ja dra.:)

HÖrs
Ciao
J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0